Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen
In de publieke sector omarmde de Rijksoverheid als eerste het idee van categoriemanagement. Veel andere (semi-)publieke organisaties, zoals de UMC’s en Politie implementeren dit gedachtegoed inmiddels ook. En niet zonder reden!
In de kern draait categoriemanagement om het intelligent indelen van inkooppakketten in logische segmenten. Vervolgens stellen inkopers en interne klanten of budgethouders samen Strategische Plannen op voor dat specifieke inkoopsegment. De inkoper begeleidt de klant bij de tactische aanbestedingen van dat segment en bij de ontwikkeling van een strategische visie op het inkopen / aanbesteden ervan.
De belangrijkste uitdaging voor de inkoper is het managen van de samenwerking met deze interne klant of budgethouder; een collega. Het komt vaak voor dat deze klant denkt bijvoorbeeld de gehele ICT-dienstverlening in te kopen, terwijl Inkoop weet dat deze productgroep uiteenvalt in hardware, software, softwarelicenties en inhuur van ICT Consultants, met ieder hun eigen en verschillende leveranciersmarkten. Hoe stellen inkoper en klant dan samen een goed Strategisch Plan op?
Inhoud workshop:
De workshop Categoriemanagement voor overheidsorganisaties van Aeves biedt praktische handvatten om categoriemanagement te hanteren en intern te verkopen. We richten ons daarbij specifiek op het effectief beïnvloeden van de interne klant of budgethouder. Wat komt hierbij kijken? Wat moet je zelf beheersen en op tafel leggen? Wat vraag je van de andere stakeholders? En waarom zouden ze überhaupt met je willen meewerken?
Aan de orde komen:
De workshop wordt gegeven door twee, op hun vakgebied, ervaren moderatoren:
Moderatoren: Alexander Arsath Ro’is, eigenaar MMI Arsath Rois Procurement Consultancy
Wim Nieland, directeur Publiek bij inkoopadviesbureau Aeves
Datum: dinsdag 15 april 2014
Programma: 12.00 – 12.45 uur lunch
12.45 – 17.15 uur workshop
17.15 – 18.00 uur
Kosten: € 295,- (excl. BTW) p.p. (incl. lunch en borrel)
Locatie: Aeves, Brinklaan 34, Bussum
Doelgroep: Inkoopmanagers, inkoop-teamleiders, inkopers contractmanager en
categoriemanagers uit de publieke sector.
Inschrijven: Stuur een e-mail naar info@aeves.com met uw naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer, factuuradres en eventueel een inkoopordernummer. U ontvangt na aanmelding per e-mail een bevestiging van deelname.