Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen
Steeds meer zaken worden uitbesteed middels langlopende contracten.
Om de ’opbrengsten’ van een afgesloten contract blijvend te maximaliseren is goed contractmanagement vereist.
In de driedaagse cursus Contractmanagement leert u hoe u contractbeheer opzet, de leverancierprestaties bewaakt en uw leverancier prikkelt tot innovatie en verbetering. Dus hoe haal ik meer uit mijn leverancierscontracten!
Het opzetten van prestatiecontracten komt ook ruimschoots aan de orde, evenals het werken met Service Level Agreements.
De relatie naar uw eigen situatie gaat u al tijdens de cursus leggen. Daardoor komen kansen en verbetermogelijkheden al direct in beeld
Deze cursus is niet alleen bestemd voor inkopers, maar ook voor contractmanagers, managers facilitaire zaken en andere personen in Facilitaire en Technische diensten die zelf verantwoordelijk zijn voor het inkopen van goederen en diensten.
Inhoud
Dag 1
Introductie inkoop- en contractmanagement
Wat is contractmanagement?
Waarde creatie van inkoop
Het inkoopproces
Hoe het inkoopproces inrichten om te komen tot succesvol
contractmanagement
Hoe krijg ik grip op geld, risico’s en leveranciersprestaties
Doorzie hoe een leverancier kan bijdragen aan het succes van uw organisatie.
Je leert hoe je contractmanagement aanpakt
Dag 2
Tips & tricks van de offerte-aanvragen
Het lezen en beoordelen van (leveranciers) contracten
Hoe verkrijg ik naast grip ook groei in mijn leverancierscontracten?
Hoe om te gaan met leveranciers?
Onderhandelen over contracten: Leer welke onderhandelingsmethoden er zijn en hoe ze je het beste bij je doel brengen
Je leert zien hoe het spel van inkoop en verkoop werkt en hoe je je doelen bereikt
Dag 3
Hoe zorg ik er voor dat een leverancier zijn best blijft doen?
Hoe leidt dat tot continue verbetering?
Hoe hou ik een vinger aan de pols en hoe krijg ik tijd vrij voor de echt belangrijke zaken?
Hoe stel ik een contract op?
Hoe maak ik een contract resultaatgericht? Welke elementen gebruik ik in de SLA (service level agreement)?
Hoe bepaal ik de risico’s en hoe dek ik ze af?
De onderwerpen worden ondersteund met praktische voorbeelden uit je eigen werk, zodat er tijdens de cursus al kansen in beeld komen