Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

Programma Beter Aanbesteden met ambitie in Midden Nederland

9 december 2021

Op donderdag 9 december 2021 van 10.00 – 12.30 uur organiseert IBMN samen met Beter Aanbesteden en het Nationaal Plan MVI een energieke, online kennissessie: Beter Aanbesteden met ambitie in Midden Nederland.

Voor wie

Deze sessie is speciaal voor inkopers, interne opdrachtgevers, duurzaamheidscoördinatoren en -adviseurs werkzaam bij organisaties in Midden Nederland. Geef je nu op voor een inspirerend programma met verschillende presentaties en deelsessies passend bij jouw uitdagingen en werkzaamheden.

Programma

  • Welkom en aftrap met wethouder Huib Zevenhuizen (gemeente Vijfheerenlanden) en Malou te Wierik (moderator)
  • Hoe goed opdrachtgeverschap leidt tot beter aanbesteden en maatschappelijke impact met Niels van Ommen, programmamanager Beter Aanbesteden PIANOo
  • Een regionale praktijkcasus: circulaire zoutstrooiers van de provincie Utrecht, verzorgd door Astrid Schoon (Provincie Utrecht)
  • Deelsessie ronde 1
  • Pauze
  • Deelsessie ronde 2
  • ‘Een frisse blik vanuit de ondernemer’ met Hans Bakker, Regiomanager bedrijven
  • Afsluiting

Toelichting deelsessies

In de deelsessies nemen experts uit het veld je in vogelvlucht mee langs een bepaald thema of uitdaging. Verwacht praktische voorbeelden en concrete tips om je aan het denken te zetten over de inkooppraktijk in jouw organisatie.

In ronde 1 kunt u kiezen uit de volgende deelsessies:

  • In dialoog met de markt: van radiostilte naar volwaardige gesprekspartners – Jacobien Muntz-Beekhuis
    ‘Spreken is zilver – zwijgen is goud’ is tegenwoordig niet meer van toepassing – maar hoever kun je eigenlijk gaan in het contact met de markt? In deze sessie leer je meer over de mogelijkheden om in gesprek te gaan met de markt voor, tijdens én na de aanbestedingen.
  • Het inzetten van TCO in de praktijk – Sander Bastianen
    Vaak begrijpen we de TCO theorie wel, maar hoe breng je dit in de praktijk? Wat zijn de uitdagingen, en hoe los je ze op? In deze sessie worden aan de hand van een praktijkvoorbeeld valkuilen en tips gedeeld over TCO.
  • Strategisch MVI: waar start je en hoe krijg je de organisatie in beweging? – Sara Rademaker en Milan Bijl
    Met beperkte tijd en middelen toch duurzame impact maken – wat is dan de juiste strategie? Hoe stel je de juiste prioriteiten en zorg je ervoor dat de rest van de organisatie is aangehaakt? Welke projecten jaag je aan, en welke laat je los?

In ronde 2 kunt u kiezen uit de volgende deelsessies:

  • Aan de slag met het inkopen van circulaire oplossingen – Sophie de Smet
    Hoe maak je als publiek opdrachtgever meters in de circulaire economie? In deze sessie krijg je inzicht in de uitdagingen van circulair inkopen en word je geïnspireerd door voorbeelden uit de praktijk.
  • Duurzaam opdrachtgeverschap: Van bestuurlijke ambities naar structureel duurzaam resultaat
    In Noord-Brabant hebben alle overheden bestuurlijke ambities op gebied van maatschappelijk verantwoord inkopen. Er zijn vele pilots en proeftuinen – maar hoe zorg je voor structureel resultaat? Deze sessie gaat in op de mogelijkheden die organisaties hebben om hier intern op te sturen.
  • MKB-vriendelijk aanbesteden: Hoe maak je opdrachten aantrekkelijk voor het regionale bedrijfsleven? – Henk Jan Siersema
    Het stimuleren van lokaal ondernemerschap staat vaak hoog op de beleidsagenda – hoe vertaal je dit terug naar je opdrachten? Hoe zorg je ervoor dat je een betrouwbare samenwerkingspartner bent voor het lokale bedrijfsleven? En voorkom je dat ze afschrikken van de administratieve lasten die aanbestedingen met zich meebrengt?

Aanmelden

Informatie over event

Partner van Aanbestedingscafé: