Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

Adviseur aanbestedingen/inkoop

voor 32 uur per week

De afdeling
De afdeling bestaat uit 18 medewerkers en adviseert rechtstreeks aan het bestuur en ambtelijk management over onderwerpen op juridisch, bestuurlijk en beleidsmatig gebied. Juridische advisering, rechtsbescherming, bijzondere wetten, openbare orde, veiligheid, rampenbestrijding en het bestuurssecretariaat behoren eveneens tot het takenpakket van de afdeling. We willen deze afdeling uitbreiden met een adviseur aanbestedingen/inkoop. Dit betreft dan ook een nieuwe functie.

De functie:
In deze functie:

  • ben je verantwoordelijk voor het inkoop- en aanbestedingsproces van de gemeente Smallingerland;
  • adviseer en begeleid je het management en medewerkers bij openbare en Europese inkoop- en aanbestedingstrajecten;
  • adviseer je de interne klant en beantwoord je vragen rondom inkoop- en aanbesteding;
  • ontwikkel je het inkoop- en aanbestedingsbeleid en ben je verantwoordelijk voor de inrichting van het proces;
  • houdt je ontwikkelingen in het vakgebied bij en handelt hierbij proactief;
  • lever je een bijdrage aan het opzetten en implementeren van het elektronisch aanbesteden in de gehele organisatie;
  • ben je intermediair tussen de interne klant en externe experts bij complexe inkoop- en aanbestedingsvraagstukken. 

Het profiel
Je beschikt over de volgende kennis en vaardigheden:

  • je bent in het bezit van een afgeronde HBO-opleiding aangevuld met NEVI2;
  • je hebt minimaal 3 jaar inkoopervaring bij voorkeur bij de overheid en hebt ervaring met het uitvoeren van Europese aanbestedingen;
  • je hebt aantoonbare kennis van aanbestedingsregelgeving en bent in staat om binnen de wetgeving ruimte te zoeken zodat de gemeente haar doelstellingen weet te realiseren;
  • je bent oplossingsgericht en weet hoe je draagvlak moet creëren;
  • je bent een goede gesprekspartner en weet een boodschap helder en duidelijk over te brengen;
  • je hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen;
  • ervaring met het opzetten of uitbouwen van een inkoop- en aanbestedingsfunctie elders is een pré. 

De gemeente Smallingerland werkt daarnaast vanuit de volgende zes kernwaarden:

  • Resultaatgericht: focus op concrete resultaten;
  • Samen: actief binnen en tussen afdelingen, binnen en buiten de organisatie;
  • Dienstverlenend: naar binnen en naar buiten. Verplaatsen in de ander. Afspraken maken en nakomen;
  • Zingevend: respect voor elkaar met oog voor mogelijkheden. Elkaar waarderen en betrokken houden;
  • Helder: duidelijke richting, korte lijnen, open, transparant;
  • Aanpassingsvermogen: proactief en creatief inspelen op relevante ontwikkelingen in de omgeving. 

Het aanbod
Naast goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals het Individueel Keuze Budget (IKB), flexibele werktijden en opleidingsfaciliteiten, bieden wij op basis van de ingeschatte functieindeling, afhankelijk van leeftijd en ervaring, een bruto fulltime maandsalaris van minimaal € 2527,- (aanloopschaal 9) en maximaal € 4430,- (uitloopschaal 10A). De functie moet nog definitief moet worden ingedeeld. Aanstelling zal plaatsvinden in de indicatieve functie-indeling van Specialistisch medewerker D en is voor de duur van een jaar. Bij goed functioneren kan de aanstelling na een jaar worden omgezet naar onbepaalde tijd. 

Informatie
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Remco Peeters, hoofd afdeling Bestuursondersteuning a.i., via telefoonnummer 06-51585497.

Sollicitatie
Je kunt solliciteren door middel van een brief met CV voor 1 juni 2017 te sturen via Werken in Friesland.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld!

Partner van Aanbestedingscafé
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres