Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

Contractmanager ICT

Als Contractmanager ICT bij De Nederlandsche Bank kan jij een bijdrage leveren aan een innovatieve werkomgeving! In de komende jaren verwachten wij een sterke intensivering van onze activiteiten op het gebied van contractmanagement. In deze functie ga jij de uitdaging in het managen van complexe en grote contracten niet uit de weg. Jij houdt het overzicht en je hebt het lef om stevige gesprekken met leveranciers te houden. Je volgt de interne en externe ontwikkelingen en maakt de vertaling naar wat voor DNB het beste is. Vanwege de intensivering binnen dit vakgebied word je in de gelegenheid gesteld om de functie zelf vorm te geven.

 
Inhoud van de functie
Als contractmanager ICT speel je een rol op tactisch niveau. Je bent, samen met je collega’s, verantwoordelijk voor belangrijke en grote contracten van de divisie ICT. Je onderhoudt contact met de contracteigenaren en je bent op de hoogte van alle lopende zaken die van belang zijn voor de contracten. Je monitort de lopende contracten en de voorwaarden en grijpt adequaat in wanneer dit nodig is. Je geeft advies over contractverlengingen en indien nodig bij de voorbereiding en beoordeling van (aanbestedings)projecten. Je belangrijkste verantwoordelijkheden als contractmanager zijn:

• Het maximaliseren van de waarde van onze contracten voor DNB.
• Het monitoren van de prestaties van de leveranciers en waar nodig bijsturen.
• Op zoek gaan naar mogelijkheden om te verbeteren en deze implementeren.
• Onderhouden van contacten en beheren van relaties met contracteigenaren, inkopers en leveranciers.
• Volgen en signaleren van ontwikkelingen binnen en buiten DNB.
• Adviseren over en/of doen van beleidsvoorstellen op het gebied van contractmanagement aan het management team van ICT.

Functie-eisen
Jij kunt uitstekend onderhandelen en beschikt over de nodige overtuigingskracht. Je bent relationeel sterk, communicatief sterk en samenwerkingsgericht. Daarnaast ben je kwaliteitsbewust en resultaatgericht. Verder kunnen wij rekenen op: 

• Afgeronde bachelor of master, bijvoorbeeld in de richting van bedrijfskunde of informatica.
• Minimaal 10 jaar ervaring, waarvan minimaal 5 jaar als contractmanager ICT of inkoper.
• Aantoonbare ervaring met software contracten en outsourcing.
• Ervaring met contractmanagement voor complexe contracten op het gebied van ICT.

Afdelingsprofiel
De divisie ICT bestaat uit ongeveer 300 fte, voornamelijk specialisten op het gebied van ICT, van mbo- tot en met wo niveau en van alle leeftijden. De divisie ICT zorgt voor betrouwbare, hoogwaardige ICT oplossingen voor de kerntaken van DNB.Kernwoorden die de sfeer binnen de afdeling ICT typeren zijn: informeel, collegiaal, resultaatgericht en gevoel voor kwaliteit. Het ICT-management vindt het belangrijk dat medewerkers zich continue blijven ontwikkelen op zowel persoonlijk vlak als op hun vakgebied en biedt hiervoor ruime mogelijkheden. Door standaardisering werken we aan optimale efficiëntie en gebruikersvriendelijkheid. We werken volgens zakelijke afspraken met onze klanten en komen deze na. De divisie telt ruim 300 medewerkers en bestaat uit meerdere afdelingen met meerdere teams. De vacature staat open binnen de ICT afdeling CIO Office, sectie Advies&Support. Deze afdeling bestuurt en bewaakt de samenhang binnen de divisie op de gebieden contract- en leveranciersmanagement, kwaliteit, architectuur, risico’s en financiën. Daarnaast ondersteunt het CIO office bij administratieve, secretariële en financiële processen en inkoop. 

Bijzonderheden
Deze functie kan ook parttime – minimaal 32 uur per week – worden ingevuld.Het betreft een contract voor 2 jaar. In de komende jaren verwachten we een sterke intensivering van onze activiteiten op het gebied van contractmanagement.

Meer informatie
Mariska Debrichy, Recruiter, +316 3102 8499
Marly van Horck, Afdelingsmanager, +316 3102 8406

Arbeidsvoorwaarden
We willen het beste uit onze mensen halen, en dus ook het beste geven. We streven naar een goede balans tussen werk en privé voor al onze medewerkers. Daarnaast bieden we een prima salaris en een modern, flexibel pakket aan arbeidsvoorwaarden. Je start met 2-jarig jaarcontract, bij goed functioneren en wanneer de (organisatorische) omstandigheden niet wijzigen is er uitzicht op voortzetting. 

• Het jaarsalaris bestaat uit 13 maandsalarissen en 8% vakantietoeslag berekend over 13 maanden.
• Pensioenopbouw op basis van middelloon met voorwaardelijke indexatie, eigen bijdrage in de premie 6,1%.
• DNB kent een 36-urige werkweek, met de mogelijkheid om – afhankelijk van je werkzaamheden – flexibel te werken.
• DNB is gevestigd in het centrum van Amsterdam en goed bereikbaar met het openbaar vervoer.

DNB is toonaangevend op het gebied van kennis. Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers zich blijven ontwikkelen. Niet alleen om te zorgen dat je vakinhoudelijk bijblijft, maar vooral ook om je talenten en competenties te stimuleren. Daarom bieden we je voortdurend mogelijkheden om te leren en te groeien, zowel op persoonlijk als op professioneel vlak.

Solliciteren
Als sollicitatie ontvangen wij graag uiterlijk 14 februari 2018 een CV en motivatiebrief via deze link.

Voor de screeningsprocedure is deze functie ingedeeld in profiel 2a, dit betekent dat er een justitieel antecedentenonderzoek plaatsvindt. Ook online screening kan onderdeel zijn van het proces. Meer informatie over de screening vind je op de pagina Solliciteren.

Op woensdag 21 februari zal de selectiedag plaatsvinden. Zowel het eerste gesprek als het eventuele vervolggesprek wordt dan afgenomen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.

Keywords: Vacature, fulltime, parttime, Amsterdam, Contractmanager ICT, business development, procurement. 

Partner van Aanbestedingscafé:
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres