Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

ICT Inkoper/ Contract- en Leveranciersmanager

ICT Inkoper/ Contract- en Leveranciersmanager
Vaste vacature, 36 uur, schaal 11

De afdeling Support van de gemeente Nieuwegein is op zoek naar een ICT Inkoper/Contract- en Leveranciersmanager. Ken jij de ICT markt en weet jij regie te voeren over contracten, aanbestedingen en het aanbod van interne IT-diensten? Ben jij daarnaast analytisch en innovatief en werk je graag aan de versterking van Business-IT Alignment? Aarzel dan niet langer en solliciteer!

Gemeente Nieuwegein in ‘t kort
Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen voor ongeveer 61.000 inwoners. Nieuwegein ligt centraal en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12. Het openbaar vervoer is zeer efficiënt met onder meer een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht.

De gemeentelijke organisatie
Wij zijn een informele en ambitieuze organisatie die continue in ontwikkeling is. Samen met circa 425 medewerkers (circa 370 fte) werken we aan een toekomstbestendige en bedrijvige stad. Het Stadshuis staat in het levendige centrum van Nieuwegein en is aangepast aan de eisen van de moderne tijd. De lijnen in de organisatie zijn kort, er is een informele werksfeer en er is volop ruimte voor nieuwe ideeën en eigen initiatief.

Digitale ambities
De gemeente Nieuwegein heeft een nieuwe I-strategie waarin onze digitale ambities voor de komende jaren zijn beschreven. Zo willen we de informatievoorziening op een hoger plan brengen. Hiervoor is het noodzakelijk om het overleg tussen Informatisering en Automatisering (I&A) en de vak-afdelingen te intensiveren en is een goede regie van het grootste belang. Als gevolg van de digitale transitie verandert de gemeente. Zo maken burgers in toenemende mate gebruik van de digitale dienstverlening van Burgerzaken. Daarnaast brengt de nieuwe Omgevingswet een digitalisering van de ruimtelijke taken van de gemeente met zich mee. Verder kan de organisatie veel winst boeken door interne processen en applicaties slimmer in te richten. Met de toenemende digitalisering en het gebruik van bijvoorbeeld Cloud- en SAAS-oplossingen wordt het op de juiste manier contracteren van ICT-leveranciers steeds belangrijker. De ICT Inkoper/ Contract- en Leveranciersmanager is de spil in het begeleiden van (Europese) aanbestedingen en het beheren, aanpassen, verlengen of beëindigen van contracten.

Jouw werkzaamheden
De ICT Inkoper/ Contract- en Leveranciersmanager werkt samen met de Adviseur Regie om het dienstenaanbod van I&A te regisseren. Je geeft begeleiding aan met name tactische en operationele inkoopprocessen voor ICT-diensten en leveringen. Je managet actief contracten en leveranciers. Deze rol vraagt om constante afstemming met de wensen van de gebruikers. Je werkt nauw samen met de inkoopcoördinator en met collega’s die zich met beleid, architectuur, interne dienstverlenging en het beheer van onze ICT-middelen bezig houden. Daarbij zoek je draagvlak in de gehele organisatie en werk je binnen de kaders van de gemeente, VNG en het Rijk.

Je gaat in gesprek met leveranciers van bijvoorbeeld Cloud diensten over hun propositie voor de gemeente en vertaalt dat naar een duurzaam diensten management met je collega’s. Tegelijkertijd wordt van je verwacht dat je innovatief en creatief bent met oplossingen voor de kerntaken van de gemeente. Als jij een radicaal andere manier van werken voorstelt door nieuwe technologie in te zetten, dan horen we je voorstellen graag.

Je taken zijn onder meer het initiëren en ontwikkelen van kaders op het gebied van ICT-inkoop, contract- en leveranciersmanagement. Dat doe je in overleg met de inkoopcoördinator net als het plan dat je jaarlijks maakt met betrekking tot de te verwachten werkzaamheden op het gebied van inkoop, contract- en leveranciersmanagement. Verder begeleid je alle tactische en operationele inkooptaken voor ICT-diensten en leveringen (specificeren, selecteren, contracteren, bestellen, bewaken, nazorg) of voert deze uit. Je voert verder actief ICT-contract- en leveranciersmanagement met als doel om continu leveranciersprestaties te verbeteren en het rendement uit contracten te verhogen. Klantenwensen stel je centraal en je draagt bij aan een volwassen regiefunctie. Ook volg je de ontwikkelingen bij leveranciers, VNG, KING, Rijksoverheid en Europese Unie en monitor je relevante regelgeving om deze te vertalen naar de eigen taken.

Wat we van jou verwachten

  • Je hebt minimaal hbowerk– en –denkniveau.
  • Je hebt relevante opleidingen gevolgd op het gebied van inkoop, aanbesteden en contract– en leveranciersmanagement succesvol afgerond en op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen het vakgebied van ICT-inkoop.
  • Je hebt kennis van de aanbestedingswet, bij voorkeur ook ervaring met aanbesteden bij de overheid.
  • Je hebt ervaring met het inkopen van ICT-diensten en leveringen.
  • Je hebt ervaring met contract- en leveranciersmanagement en weet deze middelen op de juiste manier in te zetten.
  • Je bent goed in staat tot het verbinden en regisseren van vraag en aanbod binnen de kaders van wet en regelgeving, informatiebeveiliging, HR en financiële vereisten.
  • Je staat stevig in je schoenen en bent niet bang voor een pittig gesprek met een leverancier.
  • Je hebt kennis van de IT-markten en bent op de hoogte van de laatste IT- en ICT-trends en -ontwikkelingen.
  • Je werkt nauwkeurig en resultaatgericht.
  • Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden en goed ontwikkelde social skills.
  • Je hebt bij voorkeur kennis van projectmanagementtechnieken zoals Prince2.

Ons aanbod
We bieden je een aanstelling voor onbepaalde tijd met een proefperiode van een jaar. Het salaris is afhankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring en bedraagt maximaal € 4.859,- (schaal 11) bruto per maand bij een volledige werkweek. Daarnaast krijg je een Individueel Keuzebudget (IKB) van 16,3% dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen. Ook heeft Nieuwegein goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Meer weten?
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Ruud Uijtdehaage, teamleider I&A, op telefoonnummer 030-6071204 of 06-22721102. Kijk op www.nieuwegein.nl voor meer informatie over onze gemeente.

Sollicitaties
Je kunt tot 7 maart 2018 reageren via het online sollicitatieformulier. Alleen sollicitaties die binnenkomen via genoemde website worden in behandeling genomen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Partner van Aanbestedingscafé:
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres