Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

Inkoopspecialist ICT

Inkoopspecialist ICT
Belastingdienst

Functie­omschrijving
Ben jij in staat om de inkoop van producten en diensten -volgens gestelde richtlijnen- in goede banen te leiden? Breng jij eerst in kaart wat de vraag is, en ga je vervolgens voor de best mogelijke deal? En heb je daarnaast affiniteit met de leveranciersmarkten op het gebied van ICT? Misschien ben jij dan wel onze nieuwe Inkoopspecialist ICT bij het Inkoop Uitvoeringscentrum (IUC) van de Belastingdienst!

Als inkoopspecialist werk je aan complexe inkooptrajecten en andere inkoopvraagstukken voor het portfolio ICT. In samenwerking met interne klanten bereid je inkooptrajecten voor en schrijf je een inkooptrajectplan. Je regisseert de inkoop- en Europese aanbestedingstrajecten en bent verantwoordelijk voor de realisatie van het contract. Ook voer je onderhandelingen met leveranciers, waarbij je rekening houdt met de Europese richtlijnen.

Daarnaast volg en analyseer je de marktontwikkelingen zodat jouw product- en marktkennis up-to-date blijft en stel je een strategie voor het hele pakket van productgroepen op. Binnen het IUC van de Belastingdienst worden alle ICT-gerelateerde inkoopvraagstukken opgepakt door het inkoopteam ICT. Dit inkoopteam werkt nauw samen met de ICT-organisaties binnen de Belastingdienst en met de rijkscategoriemanagers voor ICT-categorieën.

Functie-eisen

  • Je bent in het bezit van een wo-diploma in een relevante richting.
  • En ook als je nog niet voldoet aan de opleidingseis – en wél aan de andere functie-eisen – word je van harte uitgenodigd om te solliciteren naar deze functie. Als je dan wordt geselecteerd, maken we in het arbeidsvoorwaardengesprek de afspraken hoe je daar alsnog aan gaat voldoen!
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van complexe Europese aanbestedingstrajecten.
  • Je hebt specifieke kennis van de leveranciersmarkten op het gebied van ICT en je hebt ervaring met het samenwerken met leveranciers in deze markt.
  • Kennis van en ervaring met innovatieve verwervingsmethodieken, zoals Best Value Procurement (BVP), is een pre.
  • Als je de diplomas NEVI 1 en 2 of vergelijkbare diplomas hebt, is dat ook een pre.

Jouw competenties?

  • overtuigingskracht
  • netwerken
  • plannen en organiseren
  • voortgangscontrole
  • analyseren

Wat vinden we nog meer belangrijk?
Je hebt een duidelijke mening en visie over hoe een inkooptraject vorm gegeven kan worden. Dit weet je helder en overtuigend over te brengen. Je bent vaardig in het schrijven van adviezen en bestekken, het beoordelen van offertes, het voeren van onderhandelingen en het oplossen van geschillen. Je bent ook in staat om een strategie te bepalen en bent goed in het organiseren en aansturen van een multidisciplinair team. Je kunt je verplaatsen in het belang van de klant en haar organisatie en brengt de verschillende partijen bij elkaar. Je wilt jezelf voortdurend blijven ontwikkelen, zowel vakinhoudelijk als persoonlijk. Je bent oplossingsgericht, professioneel en betrouwbaar. En je bent positief, enthousiast en je toont initiatief en doorzettingsvermogen.

Arbeids­voorwaarden

  • Salaris­niveauschaal 12
  • Salaris­omschrijving
  • Als je nog niet voldoet aan alle functie-eisen, word je aangesteld in aanloopschaal 11. Vanaf het moment dat je aantoonbaar wel voldoet aan álle functie-eisen, word je aangesteld in de genoemde schaal 12.
     
  • Maand­salarisMin €3.511 – Max. €5.219 (bruto)
  • Dienst­verbandVaste aanstelling (eventueel met een proeftijd)
  • Minimaal aantal uren per week32
  • Maximaal aantal uren per week36

Overige arbeids­voorwaarden
Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn. We werken met wederzijds vertrouwen in een professionele organisatie. Onze basis wordt gevormd door oprechte betrokkenheid van en naar ons personeel. De Belastingdienst streeft naar een evenwichtig samengesteld personeelsbestand, dat een afspiegeling is van de samenleving. Bij gelijke geschiktheid van kandidaten bepaalt dat streven de selectie van de kandidaat.Naast salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer ouderschapsverlof, studiefaciliteiten en een vergoeding woon-werkverkeer. Bij de Rijksoverheid heb je een aantal individuele keuzemogelijkheden bij het samenstellen van je arbeidsvoorwaardenpakket.

Bijzonderheden
We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand, waarna jouw sollicitatie conform geldende afspraken in beschouwing wordt genomen. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die beschikking mee.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde opleiding(en) als werkervaringseisen. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.
Een (online) voorselectietest, een assessment, het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken, kunnen deel uitmaken van het sollicitatieproces.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met deze link reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

Hoe was het voor jou?
De Belastingdienst wil graag weten hoe de sollicitant de verschillende stappen in het sollicitatieproces ervaart. Daarom is onafhankelijk onderzoeksbureau TNS NIPO gevraagd om hier onderzoek naar te doen: met de resultaten kan het proces worden verbeterd. De mogelijkheid bestaat dat je na het sollicitatieproces wordt benaderd voor het invullen van een vragenlijst. Het invullen daarvan is vrijwillig en anoniem en neemt ongeveer 15 minuten in beslag.

Meer over jouw toekomstige afdeling

Inkoopuitvoeringscentrum (IUC) Belastingdienst

Het Inkoop UitvoeringsCentrum (IUC) Belastingdienst is een van de vier units van B/CFD en verzorgt de inkoop en het contractmanagement voor de hele Belastingdienst. Als IUC Belastingdienst verzorgen we de Rijksbrede inkoop voor zeven categorieën, te weten: post- en pakketdiensten, vakliteratuur & abonnementen, representatie, hotel- & vergaderaccommodatie, leren & ontwikkelen, ict-enterprise businessapplicaties en ict-totaaloplossingen.
Binnen het IUC werken circa 100 mensen. Zij werken op locaties in Apeldoorn, Utrecht en Den Haag. Het IUC werkt met 3 inkoopteams, ieder verantwoordelijk voor een eigen portfolio: ICT, Facilitair en Organisatie & Personeel. Iedere inkoopteam wordt aangestuurd door een teammanager, die verantwoordelijk is voor het inkoopproces binnen zijn team. Daarnaast verzorgt de inkoopdomeinleider van elk domein de planning van inkooptrajecten en functionele begeleiding van inkopers.

ICT-inkoopafdeling

De ICT van de Belastingdienst is primair gericht op het ondersteunen van bedrijfsprocessen en onderverdeeld in twee grote bedrijfsonderdelen: Centrum voor Applicatieontwikkeling en -Onderhoud (B/CAO) en Centrum voor Infrastructuur en Exploitatie (B/CIE). Tegenwoordig wordt een steeds grotere wendbaarheid en flexibiliteit van onze ICT-oplossingen verwacht. Niet alleen vanwege veranderende wet- en regelgeving, maar ook door de Rijksbrede ontwikkelingen zoals de consolidatie van datacenters binnen het Rijk, waardoor het datacenter van de Belastingdienst zijn diensten ook zal verlenen aan andere (overheids-)organisaties. Omdat bovengenoemde afdelingen voornamelijk in Apeldoorn zijn gehuisvest, is ervoor gekozen om de ICT-inkoopafdeling ook te positioneren in Apeldoorn.

Belastingdienst
Bij de Belastingdienst werken 28.000 mensen verspreid over het hele land. We zijn verantwoordelijk voor heffing, inning en controle van belastingen en premies volksverzekeringen. Daarnaast sporen we fraude op, verrichten we douanetaken en zorgen we voor de uitbetaling van voorlopige teruggaven en huur-, zorg- en kinderopvangtoeslag. In teams werken medewerkers met uiteenlopende achtergronden en opleidingsniveaus aan de dienstverlening voor miljoenen burgers en bedrijven. Maar in welk team of vakgebied je ook werkzaam bent: bij de Belastingdienst heb je direct een verantwoordelijke functie, van waaruit je je in verschillende richtingen verder kunt ontwikkelen.

Contactpersonen

Voor meer informatie over deze vacature:

Hans Jansen, teamleider
06 -18 60 05 57

Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure:

Employability Center
088 – 155 19 00

Solliciteren?

Extern solliciteren
Belastingdienst nodigt je uit op hun site te solliciteren. Via deze link verlaat je deze site ga je direct naar het sollicitatieformulier. Een ieder, ongeacht het geslacht, wordt uitgenodigd te solliciteren, tenzij anders vermeld. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Partner van Aanbestedingscafé:
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres

Ontvang ons gratis e-book!

Ontvang nu het e-book 'Ruis: de ideeën van Kahneman en de aanbestedingspraktijk' en blijf wekelijks op de hoogte van het laatste aanbestedingsnieuws.
close-link