Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

Inkoper

Het COA is vaak in het nieuws. Er speelt veel en ook is er rondom ons werk veel discussie. Het aantal opvangplekken voor asielzoekers blijft groeien en dat heeft direct effect op jouw rol. Creatieve oplossingen voor grote uitdagingen: dit biedt jou een unieke omgeving om je talenten te ontwikkelen.

Als Inkoper lever je een essentiële bijdrage aan de missie van het COA. Hier werk je aan je eigen toekomst en die van een ander! Kom jij je samen met de COA inkoop collega’s vastbijten in uitdagende vraagstukken? We horen graag van je!

Als Inkoper bij het COA…

…weet jij als gesprekspartner van het management de echte behoefte van interne opdrachtgevers uit te vragen. Om die vragen vervolgens zo slim mogelijk in de markt te zetten. Je adviseert, maakt mogelijk, maar houdt natuurlijk wet- en regelgeving in de gaten.

Je houdt je bezig met diverse werkzaamheden op een strategisch/tactisch inkoopniveau. Het opstellen, schrijven en evalueren van aanbestedingen (samen met de interne opdrachtgever), het realiseren van complexe aanbestedingen en het organiseren en uitvoeren van marktverkenningen en -consultaties zijn onderdeel van jouw werkzaamheden.

Natuurlijk doe je dit niet alleen. Je werkt in een compact team van inkopers en contractmanagers intensief samen om dit te realiseren. In dit team heb je voor de aanbestedingen ook de rol van aanspreekpunt voor de business en zorg je voor onderlinge afstemming.

We zijn op zoek naar een collega die ons kan helpen bij het uitvoeren van (EU) aanbestedingen en de verdere ontwikkeling van de inkoopfunctie.

Wanneer moet je reageren?

Rechtmatigheid is voor jou niets meer of minder dan een kader dat je te allen tijde invult. Je focus en uitstraling ligt bij het realiseren van doelmatigheid: het beste voor de klant. Je bent in staat om strategisch te adviseren aan de budgethouders en contracteigenaren over welke strategieën gevolgd kunnen worden en de stappen van het inkoopproces (specificeren, selecteren, contracteren) goed te doorlopen.

Je weet hoe je de inhoud scherp moet krijgen door intern en extern informatie te verzamelen en bent in staat het gehele inkoopproces projectmatig te managen en je projectteam hierin mee te nemen en bij te dragen aan de verdere professionalisering van de functie en het Team Inkoop.

Vanuit je enthousiasme zorg je op een prettige manier voor verbinding en dankzij je actieve houding en vasthoudende aanpak verzamel je snel en effectief de benodigde informatie. Dit maakt dat je ‘verbindend’ te werk gaat, terzake deskundig bent (of wordt) en zorgvuldig en nauwgezet werkt. Risico’s heb je scherp in beeld, je informeert tijdig de juiste personen, bewaakt het totaal en hebt een stevige persoonlijkheid om succesvol te zijn.

Wat vragen we van jou?

Als (medior) inkoper dien je te beschikken over de volgende competenties:

  • Je bent initiatiefrijk, je denkt en je werkt oplossingsgericht;
  • Je bent in staat om een aanbestedingstraject zodanig in te richten dat de kans op een goed eindresultaat zo groot mogelijk is;
  • Je bent analytisch sterk en je organisatorische vermogen is goed ontwikkeld;
  • Je hebt affiniteit met het doorgronden van moeilijke dossiers en het omzetten van informatie uit vele invalshoeken naar een duidelijk, gerichte strategie;
  • Je bent omgevingssensitief, hebt een groot inlevingsvermogen en bent een goede gesprekspartner op operationeel, tactisch en strategisch niveau;
  • Je bent een stijl- en doelflexibele ‘teamplayer’ en je weet mensen in beweging te krijgen;
  • Je bezit tenslotte de juiste adviesvaardigheden met een goede communicatieve schrijfvaardigheden (sterke ‘schrijver’).

Verder beschik je over:

  • Een afgeronde hbo en/of wo opleiding op bedrijfskundig, bedrijfseconomisch, juridische of technisch vlak;
  • In bezit van een NEVI 1 diploma of gelijkwaardig (NEVI 2 of gelijkwaardig is een pré);
  • Tenminste 4 jaar relevante werkervaring met inkoop, aanbestedingen en contractmanagement;
  • Ten minste 2 jaar relevante werkervaring met Europees aanbesteden;
  • Kennis en ervaring met werken bij overheidsorganisaties;
  • Ervaring met Negometrix en TenderNed;
  • Kennis van de vreemdelingenketen is een pré.

Uiteraard hoort kennisontwikkeling ook bij je werkpakket en volg je als professional alle ontwikkelingen in het inkoopwerkveld op de voet en weet je deze te vertalen naar onze praktijk.

Voldoe je niet (volledig) aan deze eisen maar heb je wel interesse? We staan ook open voor kennismaking met kandidaten voor een meer “junior” profiel. Neem contact op als je hier meer over wilt weten!

Wat bieden we?

Wij bieden je een uitdagende en afwisselende rol waarin je uitgedaagd wordt mee te ontwikkelen met de organisatie. Je werkt in een omgeving waar je een directe bijdrage levert aan de maatschappij. Duurzame inzetbaarheid en diversiteit in ons personeelsbestand vinden we belangrijk. Daarom krijg je tal van mogelijkheden die bijdragen aan je persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling. Wij hechten daarnaast veel waarde aan vrijheid en zelfstandigheid in ons werk.

  • Voor deze functie is het salaris minimaal € 3.772,44 en maximaal € 5.339,08 bruto op basis van 36 uur (schaal 9, conform cao Sociaal Werk. Het COA hanteert wel een eigen functieboek en salarisgebouw). Inschaling is op basis van kennis en werkervaring.
  • We starten met een dienstverband van 12 maanden met de intentie om dit om te zetten in een vast dienstverband (onder voorbehoud van organisatieontwikkeling en functioneren).
  • We gaan qua werktijden (en –locatie) uit van jouw eigen verantwoordelijkheid/ planning en de wederzijdse behoefte aan contact met collega’s, het management en onze bewoners.
  • Individueel keuzebudget (IKB) van 18% van het jaarsalaris (incl. vakantiegeld en eindejaarsuitkering).
  • 144 uur vakantieverlof bij een fulltime dienstverband (plus 26 uur in IKB).
  • Vitaliteitsuren (afhankelijk van de leeftijd).
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een loopbaanbudget.
  • Een goede balans tussen werk en vrije tijd.
  • Goed pensioen.

Wil je bij het COA werken dan vragen we een positieve Verklaring Omtrent Gedrag. Alle collega’s leggen de Eed of Belofte af. Wil je meer weten over COA als werkgever en over onze uitstekende arbeidsvoorwaarden kijk dan op werken bij het COA

Waarom werken bij het COA?

Wie in Nederland asiel aanvraagt, heeft recht op opvang. Wij zijn professionals die asielzoekers een leefbare en veilige opvang bieden en hen begeleiden naar een toekomst in Nederland of daarbuiten. Dit zijn asielzoekers uit allerlei culturen en met diverse achtergronden. Met onze kernwaarden ‘menswaardig, samen, open en resultaatgericht’ proberen wij onze visie op een duurzame wijze te realiseren. Meer weten? Kijk op onze website

Planning

Reageren op deze vacature kan tot: 31 december 2022. Na indiensttreding zal een ontwikkelassessment worden afgenomen ter invulling van de werkzaamheden van de betrokken medewerker.

Solliciteren

Wij willen natuurlijk dat je voor het COA kiest. Hebben we je al overtuigd? Solliciteer dan direct via de onderstaande sollicitatiebutton. Wil je eerst nog meer weten over wat deze functie zo bijzonder maakt? Neem dan contact op met Rende Jan Hop, hoofd team Inkoop, via 06-21512640. Voor vragen over de sollicitatieprocedure, kun je contact opnemen met Petra Weggen, recruitment adviseur, via 06-29 67 64 38. We horen graag van je.

Partner van Aanbestedingscafé:
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres

Ontvang ons gratis e-book!

Ontvang nu het e-book 'Ruis: de ideeën van Kahneman en de aanbestedingspraktijk' en blijf wekelijks op de hoogte van het laatste aanbestedingsnieuws.
close-link