Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen
De afdeling Inkoop van de gemeente Enschede adviseert en ondersteunt bij inkoop- en aanbestedingstrajecten. Daarnaast richt de afdeling zich op contract- en leveranciersmanagement en werkt zij voor alle programma’s binnen de gemeente Enschede en Losser. Daarnaast is de afdeling vertegenwoordigd in verschillende samenwerkingsverbanden in de regio.
Door een toename van het werk, meer complexiteit in trajecten, de behoefte om nog innovatiever te werken en interne doorstroom van medewerkers zijn wij op zoek naar 2 ervaren Inkoopadviseurs.
2 innovatieve Inkoopadviseurs
– 24-28 uur per week
– 32-36 uur per week
Het gemeentelijk inkoopbelang is groot, zowel financieel, organisatorisch als
maatschappelijk/bestuurlijk. Dit belang wordt alleen maar groter nu de gemeente meer de rol van regisseur inneemt en de uitvoerende taken steeds meer door de markt laat verzorgen. Inkoop krijgt daarmee, naast de huidige rol, in toenemende mate een strategische rol: het is het instrument om gemeentelijke doelstellingen te bereiken en het draagt bij aan het verbeteren van onze dienstverlening aan onze inwoners en bedrijven.
Deze ontwikkeling vraagt om innovatiegericht inkopen. Van de inkoopadviseurs wordt verwacht dat zij hier invulling aan geven in de aanbestedingen door onder andere:
Daarbij horen nieuwe vormen van inkoopmethodieken zoals bestuurlijk aanbesteden, populatiefinanciering, best value procurement, innovatiepartnerschap.
Functie informatie
Je bent voornamelijk verantwoordelijk voor het zelfstandig begeleiden van inkooptrajecten (veelal Europese aanbestedingen). Je bent analytisch, hebt affiniteit met het commerciële spel, bent communicatief sterk en je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden. Als inkoopadviseur ben je resultaatgericht, integer, dienstverlenend en heb je gevoel voor politieke verhoudingen.
Specifiek voor het sociaal domein (32-36 uur) zijn wij op zoek naar iemand met ervaring of affiniteit met dit domein. Het sociaal domein is sterk in beweging. De transformatie naar een nieuw zorglandschap is volop in gang; lokaal, maar ook regionaal in de samenwerking met 14 Twentse gemeenten. Voorwaarde voor het sociaal domein is dat je over de inkoopgrenzen heen kunt kijken, gevoel hebt voor politieke verhoudingen, makkelijk kunt schakelen naar de inhoud, daar in mee kunt denken en dat je de juiste vragen kunt stellen om zo een actieve bijdrage te leveren aan de transformatie waaraan gewerkt wordt binnen het sociaal domein. Daarbij bewaak je jouw rol als inkoopadviseur kritisch.
Hoofdtaken
Functie-eisen
Competenties
Wat bieden wij je?
• een tijdelijke functie voor één jaar met de mogelijkheid tot een vaste aanstelling;
• een uitdagende functie in een dynamische werkomgeving;
• een prettig werkklimaat met een open informele sfeer gericht op professionele dienstverlening;
• een salaris op schaal 10 conform de Enschedese Arbeidsvoorwaardenregeling (inschaling vindt plaats overeenkomstig opleiding en ervaring).
Informatie:
Voor meer informatie over deze functie kunt u contact opnemen met Margret Bolink, Afdelingshoofd Inkoop 06 – 13 29 46 23.
Sollicitatie:
Je sollicitatie kun je richten aan de Gemeente Enschede, t.a.v. Margret Bolink, p/a afdeling P&O/Matchpoint (Stadhuis, kamer 64). Maak daarvoor gebruik van deze “solliciteer” knop en vul je gegevens in in het sollicitatieformulier.
Uiterste inzenddatum 30 april 2017
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.