Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

Senior Inkoper met leidinggevende ambities

De Uitdaging:
Het is maandagochtend als je op kantoor arriveert. Je neemt een kop koffie, begroet je collega’s en start met de weekstart. Hoe gaat het met jouw projecten? Loopt alles nog op schema? Heb je ergens hulp bij nodig? Zitten we als Inkopers nog op één lijn bij de ontwikkeling van de afdelingsdoelstellingen? Door antwoord te krijgen én te geven op deze vragen bepaal je waar jouw focus op komt te liggen de komende dagen.

Aansluitend heb je een belafspraak voor het selectieproces van een nieuwe voorkeursleverancier voor Online Marketing. Vorige week heb je bij collega’s input opgevraagd en gekregen. Je haalt de hoofdpunten eruit en stemt deze telefonisch af met onze Marketing Manager, jouw business partner voor dit inkooptraject. Na afloop van dit overleg neem je met jouw collega staf Inkoop de vervolgacties door. Hij gaat alvast aan de slag met een desk onderzoek dat moet leiden tot een long list.

Voor de lunch heb je nog wat tijd om jouw mailbox te bekijken. Je ziet dat je vanuit jouw collega feedback hebt gekregen op jouw verbetervoorstel om een aantal contracten beter te laten renderen. Je verwerkt dit en deelt het met je manager.

Na een lunch in ons bedrijfsrestaurant moet je snel door. Over een half uurtje verwacht je namelijk het sportmarketingbureau waarmee je in de afsluiting van een onderhandeling zit. Het is zaak dat we straks in de samenwerking geen misverstanden gaan krijgen over de geleverde diensten. Ter voorbereiding lees je nog snel even het onderhandelingsplan door wat je vorige week hebt gemaakt.

Later die middag heb je een bilat met jouw manager. Hij is benieuwd hoe het met je gaat en of je werk en privé in deze drukke tijd nog goed op elkaar afgestemd krijgt. Verder hebben jullie het over de voortgang op jouw doelen v.w.b. afdelingsontwikkeling en jouw persoonlijke ontwikkeling.

De laatste afspraak van vandaag staat in het teken van het Inkoopbeleid. Jullie hebben je als team ten doel gesteld het inkoopbeleid grondig te reviewen en jij gaat hier met een collega voor zitten. Jullie willen vandaag het plan van aanpak op hoofdlijnen af hebben zodat de rest van het team hier later deze week feedback op kan geven.

Over de vacature

Wie? Je bent een ervaren Senior Inkoper en voelt je thuis in alle facetten van het vak. Verder heb je leidinggevende competenties en ambitie.

Wat? Je hebt ervaring met, en voelt je thuis in de totale inkoopportfolio binnen een dienstverlenende organisatie. Je hebt ervaring en/of een sterke affiniteit met inkoop IT. Je voelt je verder thuis bij verzekeren, marketingcommunicatie en gebouw gerelateerde inkoop. Daarnaast heb je enige leidinggevende ervaring en is het je ambitie om op termijn door te groeien naar de rol van Manager Inkoop.

Waar? Op ons hoofdkantoor, gevestigd in hartje Eindhoven.

Waarom? Om samen met jouw collega’s de volgende stappen te zetten om de afdeling Inkoop een strategische businesspartner te maken binnen onze organisatie.

Jouw functie in het kort:

  • Het overtuigen van de interne klant van de meerwaarde van een professionele inzet van de inkoopfunctie;
  • Het leiden en stimuleren van de samenwerking in het inkoopproces binnen het spanningsveld met de business;
  • Het – door goed categorie- en leveranciersmanagement – komen tot goede keuzes voor product/dienst-leverancier combinaties;
  • Het ondersteunen van het management en het gevraagd en ongevraagd uitbrengen van (beleidsmatige) adviezen.
     

Het profiel:

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding (bijv. Bedrijfskunde of Facility Management);
  • Je hebt minimaal NEVI 2-diploma;
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in een tactische/strategische inkoopfunctie;
  • Bij voorkeur heb je enkele jaren lijnmanagementervaring en de ambitie om op termijn de manager van de afdeling Inkoop te worden;
  • Je hebt ervaring met projectmatige inkoop (incl. het aansturen van collega’s en externe betrokkenen);
  • Je hebt ervaring met het totale inkoopportfolio binnen een dienstverlenende organisatie;
  • Je hebt sterke affiniteit met inkoop IT. Je voelt je verder thuis bij verzekeren, Marketingcommunicatie en gebouw gerelateerde inkoop;
  • Je hebt ervaring met moderne automatisering op het inkoopvlak, zoals bijvoorbeeld: Spend Management, P2P, Vendor Rating, Contract Management en tooling ter ondersteuning in de RFX-trajecten.

Daarnaast herken je jezelf in het volgende:

  • Je houdt overzicht en werkt gestructureerd, altijd met oog voor het resultaat;
  • Je zoekt graag de scherpte op in de dialoog, en brengt eigen inkoopexpertise in om samen tot het beste resultaat te komen;
  • Je oriënteert je graag breed binnen de aandachtsgebieden van inkoop, de markt en jouw interne organisatie. Hierdoor ben je op de hoogte van de externe én interne ontwikkelingen;
  • Je bent in staat om de business en inkoop dicht bij elkaar te brengen om vanuit daar een rol als inkoop-consultant te pakken;
  • Verder ben je in staat om met jouw volharding, inlevingsvermogen en communicatieve vaardigheden draagvlak te creëren;
  • Je excelleert in een Agile-omgeving: doelen bepalen, analyseren, over gaan tot actie, evalueren, bijsturen en doorpakken;
  • Je beschikt over goede communicatieve-, commerciële- en onderhandelingsvaardigheden;
  • Tenslotte heb je de ambitie en kwaliteiten om na een aantal jaar door te groeien naar de rol van Inkoopmanager. Eerdere leidinggevende ervaring is van belang.

Ons aanbod:
De juiste kandidaat bieden wij een goed basissalaris met uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder:

  • Een 13e maand en een variabele beloning;
  • Een ontwikkelplan voor persoonlijke groei;
  • Uiteraard een fikse korting op onze verzekeringsproducten;
  • De mogelijkheid om gedeeltelijk vanuit huis te werken;
  • Mogelijkheid tot deelname aan ons fietsplan;
  • Een fitpas;
  • Een collectieve ziektekostenverzekering met korting.

Naast deze arbeidsvoorwaarden stimuleren we om samen met je manager jouw balans tussen werk en privé te optimaliseren. Open communicatie, een informele sfeer en een goede interne samenwerking zijn kenmerkend voor DELA. Kortom, Great Place to Work #1 in 2018 en 2019!

Je reactie:
Spreekt de uitdaging je aan en voldoe je aan het beschreven profiel? Dan is jouw sollicitatie van harte welkom. Solliciteren kan uitsluitend via de ‘Solliciteer’ button. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Jack van der Putten (Directeur Klantcontacten) via telefoonnummer 06-53542789.

Een assessment is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Partner van Aanbestedingscafé:
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres