Magnifying glass Close

Senior Strategisch Inkoper

Senior Strategisch Inkoper
(38 uur per week)

Als senior strategisch inkoper bij AEB Amsterdam maak je deel uit van de afdeling Inkoop en Contractmanagement binnen de Business Unit Bedrijfsvoering. De afdeling Inkoop en Contractmanagement ondersteunt alle Business Units bij voorkomende inkoopvraagstukken die operationele inkoop overstijgen en bij het managen van de relaties tussen AEB en haar leveranciers. Als senior strategisch inkoper begeleid je zelfstandig aanbesteding trajecten die leiden tot raam- en mantelovereenkomsten of grotere inkoopcontracten voor diensten, werken en leveringen. AEB kwalificeert als een aanbestedende dienst en je doorloopt deze trajecten dan ook binnen de kaders als gesteld in de Europese aanbesteding richtlijnen. De senior strategisch inkoper levert daarmee een bijdrage aan de bedrijfsdoelstellingen van de betreffende Business Units en de compliance doelstellingen van het AEB. De afdeling Inkoop is bezig met een professionaliseringsslag en is volop in beweging. 

Wat ga je doen?

  • Je initieert inkooptrajecten en/of ondersteunt de Business Units daarbij.
  • Je geeft binnen de gestelde kaders en richtlijnen invulling aan contract- en aanbestedingsstrategieën voor de aan jouw toebedeelde segmenten.
  • Je stelt, op basis van de fingerende standaarden en templates, zelfstandig (geïntegreerde) contracten en contractwijzigingen op voor zowel diensten, werken als leveringen.
  • Je stelt aanbesteding teams samen, leidt deze bij het doorlopen van de aanbesteding fases.
  • Je stelt aanbesteding, contract en gunning documenten op en bewaakt planning, integriteit en compliance van het inkoopproces.
  • Je bewaakt met betrekking tot de betreffende aanbestedingen de inrichting en uitvoering van het operationele inkoopproces en draagt zorg voor een goede afstemming met andere bedrijfsprocessen.
  • Je levert een structurele bijdrage aan positionering van de inkoopfunctie binnen het AEB, de optimalisatie van processen, standaarden en templates daarbij en borging in de diverse kwaliteit systemen en procedures.
  • Je voert overleg met bij aanbesteding betrokken collega’s uit de Business Units (contracteigenaren, projectleiders, materie deskundigen) inkoop en contractmanagement collega’s en juridische adviseurs.
  • Je stemt contract- en aanbesteding strategieën af met de Manager Inkoop en rapporteert hieraan voortgang en resultaten.

Binnen de afdeling is er ruimte en vrijheid voor je eigen ideeën, inbreng en wordt er aandacht besteed aan je persoonlijke ontwikkeling en groei.

Wie ben je?

  • Je bent in het bezit van relevante technische/commerciële diploma’s op HBO of Universitair niveau.
  • Je bent in het bezit van inkoop specifieke diploma’s.
  • Je hebt een track-record in het inkoop vak en minimaal 5 jaar (relevante) werkervaring op senior/zelfstandig niveau in een kapitaal intensieve industriële omgeving.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring op het gebied van Europees aanbesteden en bent bekend met de aanbesteding tools die hierbij kunnen ondersteunen (AEB gebruikt Negometrix).
  • Je hebt ervaring met het werken met implementeren van prestatiecontracten en raamovereenkomsten.
  • Affiniteit met techniek is een pré en bereidheid om eventueel bij te scholen een must.
  • Competenties:
        • Analytisch,
        • communicatief sterk,
        • inlevingsvermogen,
        • samenwerken,
        • initiatief
        • overtuigingskracht.

Je bent iemand die van aanpakken houdt en je vindt het leuk om in een dynamische organisatie te werken die in ontwikkeling is.

Ons aanbod

  • Salaris conform schaal 11 (maximaal € 71.675,- bruto per jaar all-in op basis van een 38-urige werkweek).
  • Reiskostenvergoeding woon- werkverkeer.
  • Flexibele werktijden inclusief de mogelijkheid tot thuis werken.
  • Goede opleidingsmogelijkheden.
  • Werken binnen een innovatief bedrijf met een prettige, informele werksfeer.
  • Een contract voor de duur van een jaar, met de intentie dit na een jaar om te zetten naar een contract voor onbepaalde tijd. 

Organisatie
AEB is een duurzaam grondstoffen- en energiebedrijf in de metropoolregio Amsterdam. AEB is sinds 2014 verzelfstandigd, met de gemeente Amsterdam als enig aandeelhouder. Van de 1,4 miljoen ton afval die AEB jaarlijks verwerkt, wordt 99% omgezet in grondstoffen en energie. De warmte die bij verbranding van het resterend afval vrijkomt, gebruikt AEB om elektriciteit op te wekken voor 320.000 huishoudens en om via een groeiend stadswarmtenetwerk woningen en bedrijven te verwarmen.

Samen met onze partners lossen we afvalvraagstukken op. Onze kennis en expertise delen we in samenwerkingsverbanden, nationaal en internationaal. Dit heeft al geleid tot vele innovaties zoals de technologie voor de Hoogrendement Centrale. Momenteel is AEB zijn business model ingrijpend aan het wijzigen met als strategische speerpunten door forse investeringen in duurzaamheidsprojecten.

Bij AEB werken 400 mensen dagelijks aan een schone samenleving. Zij zijn trots op de positie die AEB nationaal en internationaal inneemt. AEB komt graag in contact met professionals die willen meewerken aan het verder versterken van onze organisatie.

AEB Amsterdam bestaat uit vijf Business Units: Inzameling & Recycling, Energie uit Afval, Bijzonder Afval en Bodemas en Bedrijfsvoering. Daarnaast zijn er vijf Valuecenters, daaronder vallen bijvoorbeeld Human Resources, Business Development en Strategie & Communicatie.

Reacties:
Voor meer informatie over deze functie kun je terecht bij Hans van Veen (Manager Inkoop a.i.) , telefoon: 06-534 065 88.
Voor al je overige vragen kun je contact opnemen met Rosalie van Hoek (HR business partner), telefoon 06-505 002 71.

Adres: Amsterdam
Partner van Aanbestedingscafé
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres