Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

Aanbesteding OV Haarlem definitief

De aanbesteding van het verzorgen van het openbaar vervoer in Haarlem – IJmond is, na twee jaar vertraging, definitief aan Connexxion gegund. De concessie zal in september van start gaan en heeft een duur van tien jaar. Dit meldt OV Magazine.

Connexxion schaft in eerste instantie zestien elektrische bussen aan. Het Chinese BYD zal in ieder geval acht bussen leveren en deze bussen zijn goed voor 80.000 tot 90.000 kilometer per jaar. De bussen worden ’s nachts in de stalling opgeladen. Connexxion is nog op zoek naar een leverancier voor de acht andere bussen. Dit zullen midibussen worden en BYD levert die niet. Connexxion heeft nu al 56 groengasbussen in de concessie rijden en die zullen tot 2020 ook in dienst blijven. Daarna moeten deze vervangen worden door elektrische exemplaren.

Loting
Het gunningstraject van Haarlem – IJmond verliep niet echt soepel. De beslissing dat Connexxion de concessie kreeg werd tot twee keer toe uitgesteld. Connexxion kreeg de aanbesteding door middel van een loting. Syntus en Connexxion hadden namelijk evenveel punten gescoord. Anonieme bronnen van de Volkskrant zeiden dat Syntus eerder als winnaar uit de bus was gekomen, maar dat beide partijen weer gelijk kwamen te staan door een extra toelichting van Connexxion.

Rechtszaak
Syntus spande om die reden een rechtszaak aan. Syntus stelde dat zijn bieding op zes punten beter was dan de bieding van Connexxion. Het College van Beroep voor het bedrijfsleven gaf Syntus op geen van de beroepsgronden gelijk.  Syntus heeft daarom de rechtszaak verloren.

Partner van Aanbestedingscafé:
Partner van Aanbestedingscafé:

Reacties

Partner van Aanbestedingscafé:
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres