Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

BAM en ipv Delft gaan brug Zwolle bouwen

BAM Infra mag, in samenwerking met het ingenieursbureau ipv Delft, de busbrug over het spoor van station Zwolle gaan bouwen. Dit werd donderdagavond bekend gemaakt tijdens het spoorzone café. Over enkele jaren vormt de brug de nieuwe verbinding voor busverkeer aan de zuidzijde van Station Zwolle.

In totaal deden er, volgens Cobouw, vier consortia mee aan de door ProRail gehouden aanbestedingsprocedure, maar BAM Infra haalde de opdracht binnen. BAM is tevens vijftien jaar lang verantwoordelijk voor het beheer van de brug.

Investeren
De gemeente Zwolle gaat 13,5 miljoen euro in dit project investeren. De helft daarvan is afkomstig van een bijdrage van de provincie Overijssel aan het project Spoorzone. In totaal gaat dit project 45 miljoen euro kosten.

Criteria
Het aanbod van BAM Infra en ipv Delft samen past het beste bij de vooraf gestelde criteria, zo meldt Henk Snel, stedenbouwkundige van de gemeente Zwolle en voorzitter van de beoordelingscommissie. Belangrijke eisen aan het ontwerp waren een stadslandschappelijk elan, groen, doorzicht en comfort.

Ontwerp
Het integrale ontwerp van BAM en ipv Delft is in technisch opzicht een knap staaltje ingenieurswerk. Er worden maar twee landhoofden (dat wat de overgang van een grondlichaam naar een brug vormt) gebruikt en er zijn maar 4 kolommen nodig om de 245 meter lange brug te ondersteunen.

Partner van Aanbestedingscafé:
Partner van Aanbestedingscafé:

Reacties

Partner van Aanbestedingscafé:
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres