Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

Bloemenbranche niet blij met virtuele veiltechniek

Bloemenhandelaren hekelen de manier waarop het Aalsmeerse FloraHolland haar waren veilt. “De veiling luistert niet naar onze signalen.” aldus Paul van der Zweep van de Vereniging van Groothandelaren in Bloemkwekerijproducten.



Nieuwe ontwikkelingen zoals het zgn. beeldveilen waarbij de waar slechts op foto`s getoond wordt en de nieuwe virtuele bloemenklok. voldoen nog niet aan de voorwaarden die de VGB gesteld heeft. De kwaliteit van de aangeboden waar moet overeenkomen met het beeldmateriaal en dat is vaak niet het geval. Inkopers wijken volgens de VGB vaker uit naar de andere vestigingen van Floraholland waar de digitalisering nog niet in die mate heeft toegeslagen.

De brangeorganisatie noemt de houding van `s werelds bekendste bloemenveiling “arrogant”. In een reactie meldt een woordvoerster van FloraHolland aan het Inkopers-Cafe: “Wij nemen en namen deze zaak zeer serieus. Om die reden is het overleg geïntensiveerd op diverse niveaus. operationeel en bestuurlijk. met betrekking tot het beeldveilen en de tiende bloemenklok op Aalsmeer.”

Bron: VGB

Partner van Aanbestedingscafé:
Partner van Aanbestedingscafé:

Reacties

Partner van Aanbestedingscafé:
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres