Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

Coca-Cola wekt ergernis met prijsverhoging

De prijsverhogingen en leveringsproblemen van Coca-Cola zetten de relatie met supermarkten op scherp. Afgelopen maandag voerde de fisdrankenfabrikant een eenzijdige prijsverhoging van 3 tot 8 procent in. meldt het webzine Distrifood.nl.


Distrifood wist een brief van Coca-Cola aan zijn afnemers in handen te krijgen. Daarin wordt de prijsverhoging aangekondigd. Op Distrifood.nl reageert Gerard van Dulmen. algemeen directeur van inkoopverbond Maxxam getergd: “Ik zie het als oneigenlijke nivellering van de prijs. Omdat de grondstoffen namelijk niet duurder zijn geworden.(…) ˜Met uitzondering van direct grondstof gerelateerde prijsverhogingen. begeven de prijsverhogingen van A-merken zich meestal maximaal op inflatie-niveau. ofwel zo’n 1 procent tot 3 procent. (..) Ter vergelijking: in Duitsland gebeurt er helemaal niks met de prijs van Coca-Cola.

De relatie tussen Coca-Cola en zijn afnemers staat al langer op de tocht. Eerder werd met de invoering van een nieuwe fles een prijsverhoging doorberekend en in april had Coca-Cola te kampen met leveringsproblemen als gevolg van gebrekkige ict.

Coca-Cola was niet bereikbaar voor een reactie.

Partner van Aanbestedingscafé:
Partner van Aanbestedingscafé:

Reacties

Partner van Aanbestedingscafé:
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres