Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
02
11
webmaster
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door webmaster
Categorie: Overheidaanbesteding
Soort:

Gezamenlijke vruchtensapinkoop KLM en Air France levert flinke besparing op

KLM en Air France hebben afgelopen week gezamenlijk vruchtensap ingekocht via internet. Via internet is de veilig Procuri opgestart die deel uit maakt van een langer en uitgebreider inkooptraject. Met behulp van monsters worden diverse producten getest op onder andere smaak en gebruiksgemak. Bij de literpakken vruchtensap werd door de luchtvaartmaatschappijen uiteindelijk gekozen voor Granini. Deze hadden de beste prijs/kwaliteitsverhouding. Datzelfde gold voor Calypso bij de kleine verpakkingen.

Procuri maakt internetveiligen mogelijk. De inkopers van KLM Inflight Services maken al langer gebruik van dit online inkoopsysteem. Voor de Nederlandse afvaardiging van Air France was dit de eerste inkoopveiling via internet. De gezamenlijke werkwijze heeft een aanzienlijke besparing opgeleverd voor zowel Air France als KLM. Dit loopt op tot bijna twintig procent.

Bron: De Wolkenridder

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.