Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

Mansveld wist van aanbestedingsprobleem ProRail

Staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur en Milieu weet sinds november 2014 dat ProRail zich niet houdt aan de aanbestedingswet bij het verlengen van spooronderhoudscontracten. In een brief van 13 november 2014 aan de staatssecretaris schrijft ProRail namelijk dat het “onmogelijk is voor ProRail om op korte termijn volledig compliant te zijn” met de mededingingswet.

Vier onderhoudscontracten, met een looptijd van drieënhalf jaar, werden door de directie van ProRail vorig jaar onderhands verlengd tot tien jaar. Volgens ProRail zijn er namelijk te weinig aannemers die dit gespecialiseerde werk kunnen uitvoeren. Om dit te ondersteunen zat er bij de brief ook een analyse van een onafhankelijke commissie, zo schrijft RTL Nieuws.

Analyse
De analyse is door Mansveld niet aan de kamer gestuurd. Op basis van de analyse en de aanbevelingen erin om bestaande contracten beperkt te verlengen, stelt ProRail in de brief aan Mansveld dat het “gedeeltelijk wil afwijken van het juridisch advies”.

Gewekte indruk
Mansveld wekte eind juni in een onderzoeksrapport de indruk dat ProRail achter haar rug om de onderhoudscontracten had verlengd. Het rapport leidde tot 148 Kamervragen, die nog altijd niet zijn beantwoord.

Partner van Aanbestedingscafé:
Partner van Aanbestedingscafé:

Reacties

Partner van Aanbestedingscafé:
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres