Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
09
04
webmaster
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door webmaster
Categorie: Overheidaanbesteding
Soort:

Outsourcing gaat vaak mis door slechte communicatie

Het verlengen van een outsourcingscontract betekent nog niet dat de samenwerking voor beide partijen naar wens verloopt. Bijna driekwart van dergelijke overeenkomsten wordt verlengd. en bij de helft van deze contracten worden de eisen aan bijvoorbeeld reikwijdte. duur en prestaties aangescherpt.

Dat betekent dat veel problemen die tijdens het lopende contract opdoemen niet tijdig worden aangepakt. zo stelt Wissam Raffoul van de Singapore-afdeling van onderzoeksbureau Meta Group. Eerder onderzoek liet zien dat van alle mogelijke aanpassingen in het contract. IT-managers het liefst een soepeler exit-clausule hadden. Raffoul vindt dat bedrijven het belang van communicatie met de outsourcingspartner onderschatten. Zodra er iets verkeerd gaat. gaat meestal ook de communicatie een stuk stroever. Ontevredenheid hierover komt echter pas aan het licht zodra het contract verlengd moet worden. Voor de leverancier zijn dat onaangename verrassingen. Om dit te voorkomen kan de communicatie tussen leverancier en klant volgens Raffoul formeel in het contract uitgewerkt worden.

Bron: www.cnet.com. April 2003

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.