Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

Prijsverhoging Coca Cola te gortig voor Albert Heijn

Supermarktketen Albert Heijn verkoopt geen anderhalve literflessen frisdrank meer van producent Coca Cola. De twee hebben het met elkaar aan de stok wegens een prijsverhoging van Coca Cola.


Als Albert Heijn de verhoging van Coca Cola zou doorberekenen. zouden haar klanten minimaal 1.35 in plaats van 1.22 betalen voor anderhalve literflessen Coca Cola. Fanta en andere dochtermerken. . Dat wil de grootgrutter haar klandizie niet aandoen. laat een woordvoerder weten in Distrifood. Bovendien zou Coca Cola geen goede argumenten hebben voor de prijsverhoging. Coca-Cola wil wegens concurrentiegevoeligheid geen uitgebreid verhaal doen over het hoe en waarom van de prijsverhoging. Een woordvoerder van de frisdrankfabrikant houdt het er in Distrifood bij dat de nieuwe prijs bij een “A-merk als Coca Cola past” 

Albert Heijn ziet zich als enige supermarkt in strijd met Coca Cola. Concurrenten hebben de prijzen van Coca Cola wel doorberekend. Hoelang de impasse gaat duren is nog niet duidelijk: de twee bedrijven zijn nog in onderhandeling over een oplossing. Tot die tijd kan de Coca Cola liefhebber nog steeds bij Albert Heijn terecht. Over de literflessen van de producent wordt niet geruziet.

Partner van Aanbestedingscafé:
Partner van Aanbestedingscafé:

Reacties

Partner van Aanbestedingscafé:
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres