Inloggen
Login met InkopersCafé account Account aanmaken

Premium logo's

Premium logo's

Premium partners

Sidebar premium

Sidebar premium

Gold partners

Sidebar gold

Sidebar gold

Silver partners

Sidebar silver

Sidebar silver
05
09
Redactie
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Door Redactie
Categorie: Aanbesteden
Soort:

Profiteer jij al van de innovatiekracht van het MKB?

Hoe haal je innovatie uit de markt? Dat is een vraag die sterk leeft onder aanbestedende diensten. Innovatiekracht ligt niet alleen bij grote multinationals, maar voornamelijk bij het midden- en kleinbedrijf. Toch zijn het juist deze partijen die weinig overheidsopdrachten binnenhalen en aanbestedingen eigenlijk als zeer complex ervaren.

Een groot bedrijf als Heijmans of Connexxion, dat per jaar wel honderd plannen van aanpak maakt, heeft een flinke voorsprong op het MKB, merkte aanbestedingsexpert Theo van der Linden onlangs op. Hoe zorg je dat je toch profiteert van de innovatiekracht van het MKB? Hoe beoordeel je een plan van aanpak van een kleine marktpartij? En hoe zorg je ervoor dat het MKB dezelfde kansen krijgt als grotere bedrijven?

Praktijkmiddag Inkoop en Aanbesteding
Xpert Inkoop en Aanbesteding, een kennisbank voor publieke inkopers, krijgt regelmatig vragen van aanbestedende diensten over de toegang van het MKB tot aanbestedingen. Op de praktijkmiddag Inkoop en Aanbesteding op 1 november 2016 zullen zij samen met Thomas van Doorn, Mariëlle van der Keur, Jan Telgen, Wim Nieland en Theo van der Linden deze vragen beantwoorden.

Whitepaper
Om alvast handvatten te bieden, heeft de kennisbank onlangs een whitepaper gepubliceerd met zes maatregelen die genomen kunnen worden om het MKB beter te betrekken bij aanbestedingen. Hieruit blijkt onder andere dat grootte en complexiteit van de opdracht, de bijkomende kosten en de eisen grote struikelblokken vormen. Meer weten? Het whitepaper vind je hier.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.