Magnifying glass Close

Adblocker is geactiveerd!

Op deze website worden advertenties getoond. Van de advertenties wordt de redactie betaald. De redactie verzorgt het nieuws op deze website. Zonder advertenties geen nieuws. Zou je je adblocker daarom willen uitschakelen

Te weinig aandacht voor MVO in schoonmaakaanbestedingen

Uit een onderzoek van Service Management blijkt dat de schoonmaakbranche vindt dat er te weinig aandacht is voor maatschappelijk verantwoord ondernemen bij schoonmaakaanbestedingen. Daarnaast laten de ruim 250 deelnemers weten dat zij schoonmaakaanbestedingen regelmatig onduidelijk, niet objectief of eenduidig vinden wat betreft maatschappelijk verantwoord ondernemen.

38% van de ondervraagden vindt dat er in het algemeen te weinig aandacht voor maatschappelijk verantwoord ondernemen is bij schoonmaakaanbestedingen. Van de respondenten vindt 31% dat er niet naar juiste informatie over maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt gevraagd, en meer dan de helft vindt dat er met onduidelijke en verschillende criteria wordt gewerkt. Daarnaast stelt Service Management dat de schoonmaakbranche behoefte heeft aan ondersteuning. Regels rondom social return ‘worden gezien als complex’ en lang niet alle bedrijven in de schoonmaakbranche ‘zijn bekend met het fenomeen circulair ondernemen’.

Onderzoek naar maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt elk jaar uitgevoerd door Service Management. Het volledige whitepaper is hier te downloaden. 

Partner van Aanbestedingscafé:
Partner van Aanbestedingscafé:

Reacties

Partner van Aanbestedingscafé:
Sluiten

Inloggen met

of met e-mailadres

Ontvang ons gratis e-book!

Ontvang nu het e-book 'Ruis: de ideeën van Kahneman en de aanbestedingspraktijk' en blijf wekelijks op de hoogte van het laatste aanbestedingsnieuws.
close-link